Szczelina świec LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kacper10714
    Classic
    • 2018
    • 0

    Szczelina świec LPG

    Pozdrowienia dla kolegi z czarnej o2 z chromowanym logo na tyle ktorego obtrabilem wczoraj na opolskiej jak skrecal w pradnicka ok 18
  • kacper10714
    Classic
    • 2014
    • 38

    #2
    Szczelina świec LPG

    Witam,
    Jakie posiadacie szczeliny świec w LPG?
    moje (z których nie jestem zadowolony bo dużo pali):
    0.7mm chyba BOSCH - musiałbym sprawdzić ( silnik AQY 2.0 )

    Komentarz

    • misza_zabrze
      L&K
      • 2013
      • 1371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLR 2.0 FSI 150 KM

      #3
      LaserLine NGK ma ustawione fabrycznie na 0.8mm
      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
      Obecnie -> Seicento 900+LPG
      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
      Bylo ->GOLF 3 1.8

      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        kacper10714, ja od nowości wkładam NGK V-line 24 BKUR6ET10. Wymiana co 30 tys. km. i nigdy nie kombinowałem ze szczeliną w Octavii.
        Nie wiem na ile Ci pomogę, ale w poprzedniej Fabii zachciało mi się zmniejszać szczelinę z ori dystansu o 0,2 mm to skończyło się to wymianą cewek (mniejsza impedancja, większy prąd). Od tamtej pory już nic nie kombinuję.
        Co do spalania, to świece niewiele tu wnoszą. Bardziej mają wpływ na kulturę pracy silnika i jego elastyczność w dolnym zakresie obrotów (do 2000 rpm).
        Sprawdzone wielokrotnie.

        Komentarz


        • #5
          Niemal kazdy gazownik zaleca zmniejszyc, podobno lepiej odpala mieszanke gazu i powietrza co wiecej masa ludzi tak robi (ja tez tak zrobilem) i cewki nie padaja. Wrecz przeciwnie zalecaja tak zeby cewki i kable mialy lzej. No u mnie Sagemy byly wiec i tak by sie wysraly, sam wymienialem narazie dwie. Swiece zmienilem na Beru (jak cewki) i mialy 0.8 mm, zmienilem na 0.6 mm, Czy jest roznica, cholera wie napoczatku jakby byla, ale chyba bardziej psychiczna.

          Komentarz

          • kacper10714
            Classic
            • 2014
            • 38

            #6
            Tylko że po wymianie na 0.7mm mam błąd o bogatej mieszance, nieważne czy na benzynie czy na gazie. zastanawiam się nad zwiększeniem szczeliny na 0.8 - 0.9mm.

            Wcześniej miałem 1.0mm NGK i po przejechaniu 2000km padł już kabel a teraz czuje jakby czasem nie miał w odpowiednim momencie iskrę, czasem zatrzęsie samochodem (silnikiem na postoju).

            Cały układ wymieniałem około 2000 - 2500km na cewkę - BERU, kable - BERU i świece NGK.

            Ręce mi opadają

            P.S.
            A gazownik tylko jeden mi zaproponował zmniejszenie szczeliny na 0.7mm co zrobiłem jak kazał.
            Gazownik z renomowanego serwisu STAG powiedział, że źle zrobiłem i on by nie zmieniał. Zmienia się jedynie w samochodach co szczelina jest powyżej 1.0 mm. - tak mówił.

            Komentarz

            • Bartek.K
              Rider
              • 2012
              • 396

              #7
              Jak ci telepie silnikiem na postoju to masz wypadanie zapłonu. Ja mam przerwe ustaioną wlaśnie na 0,7mm i świece ngk bkr6e.
              Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

              Komentarz

              • kacper10714
                Classic
                • 2014
                • 38

                #8
                Jako takiego telepania że cały czas, to nie ma, lecz jak na światłach stoję to zadrży mocniej jest chwile ciszy, tak z 5 sek i znowu. czasem ta przerwa jest dłuższa.
                Przyznam ze bardzo mnie to denerwuje... a może zalewa mi wtrysk benzyny ??

                Postaram się jutro wrzucić jakieś wartości czasów na wtryskach i kąty (wiem że na jednym cylindrze czasy i kąty się różniły od reszty).

                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • Bartek.K
                  Rider
                  • 2012
                  • 396

                  #9
                  Właśnie ten objaw co opisujesz to będzie wypadanie zapłonu. W vcds w któryms bloku jest licznik wypadania zaplonów
                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                  Komentarz

                  • utek
                    Elegance
                    • 2007
                    • 867
                    • Superb II combi (3T5)
                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Masz to, co pewnie 80% 2.0. Nie będzie to kwestia świec (chyba, że na prawdę maja duży przebieg), ani kabli zapłonowych i cewki.

                    Mam to samo, na rozgrzanym silniku, chwila postoju i szarpnięcia, choć nie zawsze. Kiedyś wiązałem to z pochłaniaczem par paliwa, ale nie zawsze jego praca pokrywa się z "szarpnięciami". To samo jest na LPG i na benzynie. Szarpnięcia są delikatne, ale irytujące. Wcześniej silnik szarpał mocniej, szczególnie po uruchomieniu klimatyzacji (wtedy cały czas). Miałem świece bosch jednoelektrodowe o znacznym, niekreślonym przebiegu. Po wymianie na NGK V-line 27 BKUR6ET szarpanie zmniejszyło się i nie ma na nie wpływu włączona klimatyzacja.

                    Wypadnięcia zapłonu są na tyle sporadyczne, że nawet komputer tego nie rejestruje (przynajmniej u mnie).

                    Licznik wypadających zapłonów grupa 15 i 16.

                    Komentarz

                    • kacper10714
                      Classic
                      • 2014
                      • 38

                      #11
                      Witam, przesyłam logi, wypadanie zarejestrowane dzięki włączeniu klimatyzacji.

                      Grupa 015, 016, 202: http://vaglog.pl/log_221811.html

                      Wypadanie pojawia się chwilę po załączeniu klimatyzacji.

                      Podczas sprawdzania zauważyłem, że mam błąd - Mieszanka zbyt bogata.
                      jednak bardzo zaniepokoiły mnie logi które zebrałem z sond...

                      Grupa 031, 032, 041: http://vaglog.pl/log_221812.html

                      Dziwnie niska wartość jest na LPG, na PB 0.5-0.6V

                      w weekend zmieniam na świece które wcześniej miałem a dokładnie to Denso k20tt, lub zakupie NGK V-line 27 jakie proponował kolega utek.
                      Mam nadzieję, że po wymianie świec poprawi się.

                      Jestem bardzo zaniepokojony tą drugą sondą bo może świadczyć o zepsuciu katalizatora (chyba że się mylę i panikuje).

                      Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

                      Komentarz

                      • msemafor
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 232
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        kacper10714, daj znać o swoich odczuciach i spostrzeżeniach po wymianie świec.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Ile wynosi korekta krotko i dlugoterminowa podczas tych zabaw.

                          Jest przelany to ratuje praca sondy w takich warunkach, a nie w pelnym zakresie.

                          Wlacz benzyny, skasuj bledy w vagu, to skasuje korekty w silniku. Przejedz na benzynie ze 20km i wtedy dokonaj kontroli. Wtedy wiemy, czy na benzynie jest wszystko ok, czy zdechly przykladowo wtryski, ktore na wolnych obrotach leja paliwem.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • kacper10714
                            Classic
                            • 2014
                            • 38

                            #14
                            Przepraszam, że dość długa cisza była, byłem w delegacji. Dla upewnienia wartości korekt i regulacja długo i krótkoterminowa jest w blokach: 32, 37 (38) ??
                            Posiłkuje się stroną:


                            Pozdrawiam, dzięki za pomoc i będę czekał na wszystkie rady.

                            P.S.
                            Zastanawiam się czy do testów nie kupić sobie świec takich tanich 0.8mm:

                            jak będzie wszystko ok to kupić jakiejś porządnej firmy.

                            Dzisiaj zauważyłem, że samochód trochę się dławi znaczy czasami słabo ciągnie (czasami takie uczucie jak by się zatkał jak by był problem z cewką ;/;/ lecz nie mam strzału w kolektor).

                            Pozdrawiam.

                            Komentarz

                            • utek
                              Elegance
                              • 2007
                              • 867
                              • Superb II combi (3T5)
                              • APK 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Grupa 32. Pierwsza tabela bieg jałowy, druga pod obciążeniem.

                              Komentarz

                              • kacper10714
                                Classic
                                • 2014
                                • 38

                                #16
                                Witam, wreszcie miałem czas sprawdzić.
                                przed uruchomieniem silnika zapisane wcześniej wartości:
                                -18% i 14.5%
                                podczas jazdy pierwsza wartość powoli rosła, a druga utrzymywała się na 0.0%
                                po przejechaniu się około 10km
                                -11.8% i 12.8%
                                Wartości mierzone na PB i na świecach 0.7mm (jeszcze nie dostałem w łapy 0.8mm i nowych kabli).

                                Druga sonda utrzymuje się na wartości 0.48V-0.68V znaczy przegazuje wartość drugiej sondy spada prawie do 0 i powoli rośnie i zatrzymuje się na wartości z podanego przedziału (0.48V-0.68V), przegazuje znowu i sytuacja się powtarza i zatrzymuje się na innej wartości z podanego przedziału.
                                W razie potrzeby jutro zrobię charakterystyki go mi bateria w lapku padła.

                                Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

                                Komentarz

                                • utek
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 867
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Wygląda na to że na jałowym zbyt bogato, a pod obciążeniem za ubogo.

                                  Komentarz

                                  • mariush19
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 634
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    kacper10714, gaz masz rozchlebotany na wszystkie strony. Co do wypadania zapłonu również polecam jak wyżej ktoś, świece NGK V-line 27. Zanim je zastosowałem wymieniłem cały układ zapłonowy i nic nie pomogło, nadal wypadał zapłon. Wróciłem do starych przewodów oryginalnych (ciężko teraz tak dobre kupić, nawet za grubą kasę) i założyłem świece V-line 27. Następne w kolejce chcę przetestować jakieś irydowe lub platynowe.

                                    Komentarz

                                    • kacper10714
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 38

                                      #19
                                      Tylko ze pomiary mam na PB i gaz miałem odłączony, nawet reset kompa (przed odłączenie od aku.) zrobiłem. Widzę, że gazownik który poradził świece na 0.7mm to źle mi poradził. Byłem w STAG'u i tam odradzi mi świece wieloelektronowe, ba odradzili mi nawet zmniejszenie szczeliny (z czego najbardziej zapierali sie abym nie kupował wieloelektrodowych).
                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • utek
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 867
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                                        #20
                                        Mam NGK V-line 27 czyli 3 elektrodowe i nie widzę żadnych problemów. Gazownicy którzy regulowali instalację, nawet nie zapytali jakie są świece.

                                        Komentarz

                                        • Bartek.K
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 396

                                          #21
                                          Do gazu najbardziej optymalne są świece 1 elektrodowe.
                                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                          Komentarz

                                          • utek
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 867
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                                            #22
                                            W czym będą lepsze od 3 elektrodowych, czyli fabrycznie montowanych w tym silniku?

                                            Komentarz

                                            • Bartek.K
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 396

                                              #23
                                              Iska przeskakuje w jednym punkcie. A tu masz dostępne 3 punkty przeskoku. I np. na jednej elektrodzie będzie wiecej nagaru i ta iskra nie będzie już taka mocna. Teoretycznie iskra powinna przeskakiwać na tą elektrodę na którą ma lepsze waruki,ale tak nie zawsze jest.
                                              Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                              Komentarz

                                              • mariush19
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 634
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                NGK V-line 27 są 3 elektrodowe z odstępem elektrod 0,7 mm. Na nich najlepiej pracuje silnik 2.0. Być może lepsze będą tylko platyny albo irydowe.
                                                Na 1 elektrodowych z różnym odstępem od 0,6 do 1,1 silnik szarpał na jałowym.

                                                Komentarz

                                                • Bartek.K
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 396

                                                  #25
                                                  Co AQY to inne ma zachcianki :szeroki_usmiech Mój tylko na 1 elektrodowych przerwa 0,7 chodzi poprawnie. Choć zastanawiam się teraz nad irydowymi. Przy następej wymianie czas będzie na testy. A no i wymieniona cewka zapłonowa jest na nową.
                                                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...